torsdag 14 mars 2013

Dag 18

Torsdag, sista veckan...

Min tid i Ameds rehabiliteringsprojekt går mot sitt slut. Tomasz har låtit det bli en succesiv övergång till att jag får göra mina övningar på egen hand de senaste dagarna, och själv hålla kolla på att jag gör rätt.

Tror att jag har internaliserat Tomasz påminnelser, så att jag själv känner när jag återfaller i gamla mönster. Han är en duktig pedagog!

Här kommer några bilder från den här dagen:

    Uppvärmning i jacuzzin 


Redcordträning från mitt liggande perspektiv

Balansträning i trappan till poolen.
Fokus och koncentration!





Amir och Tomasz

Det här är Amir som har kommit ända från Iran för att delta i Ameds rehabiliteringsprogram. Han är  bara 31 år och svårt sjuk i MS.

Han kommer direkt hit efter ett CCSVI-ingrepp på Ameds. Med sig har han sin mamma och en morbror som bor i USA, som hjälper till att tolka.





Amir har förstås gett sitt tillstånd till att jag skriver om honom i min blogg!

Akupunktur



Dagen avslutades med akupunktur. Det var tredje och sista gången för min del. Hade gärna fortsatt, eftersom akupunktören Jacek Jakubowski har en längre behandlingsplan för mig. Men han kommer att maila punkterna och hur han tänkt sig upplägget så att jag kan fortsätta hemma.

Idag tittade vi tillsammans på bilderna från MRI, magnetröntgen av min hjärna och ryggmärg.


Dr Jacek Jakubowski är förutom TCM-akupunktör även västerländsk läkare, neurokirurg närmare bestämt. Det var intressant att höra honom berätta hur han tänker kring placeringen av mina MS-plack m.m.

Ikväll blir det tidigt i säng, är skönt avspänd och lite trött efter akupunkturen och i morgon är det dags att göra de avslutande testerna med Redcord och Dier.

Det ska bli spännade att se om det också skett någon objektiv förändring efter mina snart 3 veckor här.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar