onsdag 13 mars 2013

Dag 17

Onsdag, sista veckan...

Varje morgon passerar jag frukostbuffén som de "vanliga" gästerna får, på vägen till min soppa. Jag känner doften av de nybakade croissanterna... men faktiskt, jag längar bara efter den varma soppan och min kopp med grönt te! Undrar om det är någon slags försvarsmekanism?  Typ: Surt, sa räven om rönnbären...



Men jag tror inte det. Jag mår så bra av den här kosten. Agnieszka, som serverade i morse, tyckte  synd om mig när hon såg att jag fotograferade buffén och frågade om hon skulle ordna fram något glutenfritt bröd till mig... Tack,det var jättegulligt tänkt, men nej tack! :)


Träning i gymmet som vanligt efter morgonmassagen.  Maciej väcker mitt svaga vänsterben med massage, så det fungerar riktigt bra!

Tomasz övervakar träningen med sin snälla men bestämda blick. Efter uppvärming på gåbandet kör jag ett pass med bollen, både sittande och liggande och sen är det dags för några träningsmaskiner


Det här är en finurlig sak! Den här lilla TV-rutan sitter på de flesta av träningsmaskinerna och hjälper oss att räkna repetitioner och hålla rätt takt. Den vita stapeln till höger är min takt och den ska hålla samma takt som den blå som är "rätt" takt.... på den här bilden ser det ut som om jag som vanligt har lite för bråttom... Men jag brukar få till det. Det är ju viktigt att göra övningarna långsamt och kontrollerat.

OJ vad jag lär mig mycket om hur min kropp fungerar! Har upptäckt  kroppsmönster som jag fastnat i, som jag inte hade en aning om!

 Jobbar på min hållning i varje övning. Det kan vara svårt att förändra vanor, men när man har en PT som övervakar allt man gör och påminner om magen, hakan, axlarna etc så går det ju så mycket lättare! Den individuella coachningen är så viktig, och nåt man missar totalt när man tränar själv eller i grupp. Att få jobba med detaljerna så här, varje dag under flera veckor gör förändring möjlig!

Ridning igen!
Jag hoppade över bassängträningen idag för att jag skulle orka med ridningen. Kände igår att det blev lite för mycket med både - och! Och idag fick jag disponera hela ridtimmen själv eftersom Dennis var ute på egna äventyr i Warszawa  på eftermiddagen och kvällen (mer om hans utflykt i morgon).

Idag fick jag börja med att rida utomhus en halvtimme. Jätteskönt med frisk luft efter att ha varit inomhus mestadels de senaste veckorna! Det var några minusgrader och blåste lite, så det kändes ganska kallt. Men jag blev fort varm för idag fick jag jobba ordentligt! Vi gick sedan tillbaka in i ridhuset och även där blev det ett ganska tufft ridpass, så det var nog ett väldigt klokt beslut att hoppa över bassängträningen!

Gwiazda och jag börjar lära känna varandra och hon är inte alls så envis som jag tyckte från början. Hon ville nog bara testa mig lite. Men nu tror jag vi har funnit varandra. Hinner med en ridterapisession till, innan jag åker hem...

Här ett litet filmklipp från dagens ridpass:
Ridterapi i Polen

Ridterapeuten Renata (t.v) och Agnieszka (t.h). Agnieszka arbetade sin andra dag på Columna Medica och fick i uppdrag att köra mig till ridningen och vara med och översätta till engelska. Hon lyckades alldeles utmärkt med båda sakerna! Renata håller på att lära sig engelska, men än så länge behöver hon hjälp med att översätta många ord. 









Man blir så glad av att rida!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar