onsdag 27 februari 2013

Dag 3



Josef Hesslinger,
VD för Columna Medica Rehabiliteringscenter


Det här har varit ytterligare en intressant dag på Columna Medica. Vi har träffat Dr Bill Code, vilket jag berättat om i ett annat inlägg.

 Vi har också fått träffa Columna Medicas VD Josef Hesslinger, som är här på sitt månatliga besök. Han verkar vara en oerhört respekterad, erfaren och kunnig man, som gav sjukgymnasterna handledning under dagen. PT Tomasz och jag tog emot de råd vi fick beträffande hur man kan tänka om de svårigheter jag har och vilken behandling jag behöver, och dessa råd kompletterade planen för min vistelse.




För övrigt innehöll dagen fortsatt mjuk träning med REDCORD, gåband, vattenträning,  hydromassage, vanlig massage och manuell terapi.

Jag fick också prova kryoterapi på min onda skuldra. Det är en form av köldbehandling i vilken man utsätter hela eller delar av kroppen för extremt kyla. Kylan aktiverar kroppens försvarssytem och effekterna är bland annat antiinflammatoriska, smärtminskande, kan ge minskad vävnadssvullnad och förbättrad rörlighet. 

 Avslutade dagens träning med streching och några bra balansövningar på gymmet.

Röd Grapefrukt till dessert

Köket har börjat få lite koll på dietistens rekommendationer och har börjat införskaffa de ingredienser som behövs. I morgon börjar kostprogrammet gälla fullt ut! Det ser jag fram emot!

Jag kommer att skriva mer om detta under rubriken KOST, när jag hinner.

Nu är det dags att sova, så jag orkar med morgondagen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar