söndag 3 mars 2013

Dag 7

Amaranth

Dagens frukost

Löksoppa 
Frukosten idag bestod av löksoppa med AMARANTH och det sedvanliga gröna téet. Soppan smakade ungefär som en blandning mellan löksoppa och mannagrynsgröt. Det låter kanske inte så gott, men var faktiskt helt OK! 

Läs mer om Amaranth HÄR . Jag vet inte vad det heter på svenska. Det verkar ju innehålla massor med nyttigheter, men jag känner mig lite skeptisk till mängden kolhydrater....

Nu dags att bege mig till Maciej för morgonmassagen. Skulle absolut kunna vänja mig vid detta... :)   

 På återséende i kväll!

Senare samma dag, Kl. 23.30
Filmtajm med Dennis
Tillbaka framför datorn, efter att ha tittat på film tillsammans med Dennis. De hade gjort iordning för filmkväll för oss två, i baren, och visade filmen "Flight". 







Filmen börjar med en realistisk flygkrasch... kanske inte bästa valet av film när man vet att man måste ta sig hem med flyg inom en snar framtid....! Filmtittande på kvällarna kommer dock inte att bli någon vana. Känner att jag behöver vara lite för mig själv, utan så mycket intryck  efter dessa intensiva dagar.


Idag har varit en riktigt intensiv träningsdag - två pass i gymmet och ett i poolen. Fick några nya övningar av Kamila, bl.a annat hoppa studsmatta sittande!


Rafail och Kamila 
                                                     


Rafal, till vänster på bilden är Dennis helgcoach när Dagmara är ledig, och han höll i vattengympan för oss båda två idag. 







Programmen är dock helt individuellt utformade utifrån vars och ens behov. Så Rafal fick växla mellan oss idag. Vanligtvis kör vi uppvärmning tillsammans och sedan tar respektive PT över. 

Kamila till höger, håller till i receptionen på rehab.avdelningen och håller koll på att allt fungerar som det ska!


Precis före lunch varje dag är det dags för mig att krypa ner i karet med hydromassageterapi. Idag satt jag dock framför datorn en stund innan, för att följa bonussonen Johan som åkte Vasaloppet hemma i Dalarna, så jag glömde helt bort det! Snälla Kamila ringde till rummet och meddelade att badet var förberett för mig! 


Badet väntar! 

Sådärja, bara att krypa ner och låta musklerna få sig en omgång med undervattens-massage! 
Här kan jag verkligen gå ner i varv, relaxa och hämta nya krafter!






Kvällen avslutades som vanligt med lite småprat med familjen därhemma, via Skype.  Igår pratade jag med två av barnbarnen, Ida och Mira. Skönt att kunna se dem fast jag är så långt borta. 

Nu blir det God Natt och tack för idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar