lördag 9 mars 2013

Dag 13


Idag är det lördag...
... men för oss som är på rehabilitering på Columna Medica innebär det inte ledighet. Vi kör på som vanligt, vardag som helgdag.

Det har kommit många nya gäster som är här över helgen för att njuta av god mat och använda bad- och träningslokaler. Det är också många som är här på rehabilitering för olika sjukdomar och problem



Kosten igen...
Maten är som vanligt fräsch och vällagad. Men Dennis tycker att han får alldeles för små portioner och smyger ner nån extra frukt från frukostbuffén för att ha när energin tryter... Men så sliter han också hårt i gymmet och behöver en extra kick! Han är verkligen envis och vill få resultat av den här vistelsen. Imponerande!

Jag har funderat över det här med probiotika. Hemma har jag ju ätit yoghurt för att få i mig de nyttiga magbakterierna, men här är alla komjölksprodukter uteslutna och den lilla mängd syrade grönsaker vi får tror jag inte kan kompensera detta.

Eller..??

Behövde inte fundera så länge, mailade till dietisten igår och frågade. Vi förde en liten mailkonversation om detta...

Och vips! Idag kom det hit en förpackning med 4 miljarder bakterier! Så nu kan magen vara lugn!




Karaktärstest?

Varje dag lägger de gulliga städerskorna en liten chokladbit på kudden när de har bäddat med de rena, vita, nymanglade lakanen...
Mina chokladbitar är förstås sparade och ska överlämnas till barnbarnen när jag kommer hem. Inte en enda har smugit sig in mellan mina läppar. Jag är faktiskt inte ens sugen...





För övrigt har det varit en vanlig dag med träning i pool och gym, varvat med behandlingar och vila! Bra tips från Tomasz på hur jag kan jobba med min hållning för att bibehålla resultatet av behandlingen.

Har börjat fundera över hur jag ska kunna fortsätta leva mitt liv utan massage varje dag efter frukost...


Ny dag i morgon, med nya utmaningar och nya möjligheter! J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar